Sword and Sorcery

Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2017-03-02 14:41:55

erachlin
Administrator
Dołączył: 2017-02-17
Liczba postów: 2,141
Windows 7Chrome 48.0.2564.97

Opis świata

Zakładamy pewne uproszczenie. Przybyliście do Miasta Braeth w różnym czasie traktem z południa w poszukiwaniu przygód, poznaliście się i nie znacie dalszej okolicy poza miastem. Na początek zaledwie garść informacji.

Miasto Braeth (C8) - około tysiąca pięciuset mieszkańców, nominalnie część baronii Kord, faktycznie niezależne. Leży tuż na granicy dzikich terenów, niepodlegających żadnej nominalnej władzy. Znakiem miasta jest tarcza z czterema szachownicowymi polami, czerwono-biała, z kroczącymi gryfami na białych polach.

Lokalny władca nosi tytuł Lorda Regenta i nazywa się - Lord Mytrydar Rell

Miasto podzielone jest na dwie części wysokim wapiennym klifem (35-50m), który nie jest co prawda pionowy, ale mocno stromy. Do górnej części miasta (północnej) wiodą trzy drogi, a nad nią góruje kolejne wzniesienie, na którym położona jest Twierdza Lorda Mytrydale Rella. Klif jest także odpowiedzią na pytanie, dlaczego łodzi nie płyną dalej w górę Rzeki Gromu - woda spada tu trzystopniowym wodospadem. Na małej wysepce pośrodku stoi kamienny pomnik rycerza zwrócony w dół rzeki z uniesioną ręką. W północnej części miasta znajduje się most: solidne kamienne filary to na pewno robota krasnoludów, pozostała cześć to jakaś późniejsza ludzka doróbka.

miasto-Braeth.jpg

Numery na razie ustalone:
(1) Wieża Czat - stoi na wyspie i aktualnie jest częściowo zrujnowana i niewykorzystywana od dawna.
(4) Zajazd Nentir - dobrej jakości lokal ze świetnym barem (dużo niezłych trunków).
(5) Brama Rycerska - pn brama do miasta
(6) Srebrny Jednorożec - najlepsza i najdroższa knajpa w Braeth (noc 2SZ)
8 - Zamek Mytrydala Rella
10 - Dom Słońca, Świątynia Pelora.
11 - Kupiec Gudmunsen i jego Kantor Bank
(15) Katakumby - w wapiennych skałach jest wiele jaskiń, które od wieków są wykorzystywane jako katakumby.
16 - Świątynia Alary
17 - Zagroda z wierzchowcami Lanara Tiltona. Większość trzymają w stadninie pod miastem, ale tutaj jest zawsze kilka zwierzaków - choć akurat na wasze
       potrzeby nie było [dblpt])
18 - Brama Czarodziejów
19 - Importowane Towary Nerumara.
22 - Wieża Septarchy Ivarda (formalnie siedziba Kolegium Jaśniejącego Płomienia, ale w tej chwili jest tam tylko jeden mag z prawdziwego zdarzenia).
23 - Pijalnia Piwa Błękitny Księżyc
24 - Zbrojownia Teldorthana
26 - Zielony Market - spora łąka z największym rynkiem miasta
27 - Sklep Pani Nimeny. Największy sklep w Braeth.
28 - Szary Knur - wasza aktualna miejscówka
29 - Niskie Doki
30 - Aldus Kolekcjoner - nad 16 jest zagajnik a nad nim duzy budynek. Tak, to właśnie Aldus Kolekcjoner [dblpt])

Wokół miasta, w odległości do 10 km jest kilka podlegających mu wiosek (Skały, Szpony, Melick, Sybda, Wypalanki, Keroth).

Z miasta wiedzie szlak na zachód, w stronę gór Masywu Granicznego o krasnoludzkiego miasta Glauburg oraz drugi na południe, w stronę bardziej cywilizowanych obszarów Kord. W stosunkowo bliskiej odległości na południu znajduje się morze, skąd wywodzi się kilkoro z Was

Jeden heks to około 5 km od krawędzi do krawędzi. Znany jest tylko obszar blisko miasta, podróże i transport odbywają się głównie Rzeką Gromu (jednak głównie w dół, powyżej miasta ludzie stosunkowo rzadko się zapuszczają).

Wokół miasta są pola uprawne, a dalej dzikie łąki. W dole rzeki bagniska, na północy lasy.

W dużej odległości widać samotny masyw górujący nad równiną (H3) - Stanica.


48869081691_a48b4872a2_h.jpg09.09.192 by Marcin Gawlik, on Flickr

49189480096_4a5d9734f6_h.jpgBraeth by Marcin Gawlik, on Flickr

49204832458_1d20879224_h.jpgmymap by Marcin Gawlik, on Flickr

Motte, miasto handlowe będące częścią LIgi Handlowej, zarządzanej przez Kolegium czyli najbardziej wpływowych mieszkańców miast Ligi. Obecnie w stanie wojny handlowe z Braeth po nałożeniu prawa składu i zablokowaniu ruchu kupców do Braeth wysokimi cłami. Jest ludniejsze niż Braeth, choć powierzchniowo mniejsze (ciasna zabudowa). Z ciekawszych i znanych wam miejscówek:
1. sklep alchemika Jubilusa;
2. Siedziba czarodzieja, bawidamka i biznesmena Gorazda - drużyna sprzedawałą w Braeth jego magiczny ekwipunek (z pominięciem blokady [dblpt]);
3. Dom siostry Wiewióra.

Motte to już w zasadzie cywilizacja. Domyślnie dzicz i nieznane to WSCH, PN i PN ZACH.


Referee

Offline

#2 2017-04-09 22:13:53

erachlin
Administrator
Dołączył: 2017-02-17
Liczba postów: 2,141
Windows 7Chrome 57.0.2987.133

Odp: Opis świata

Bogowie
Osią jest odwieczmy konflikt pomiędzy porządkiem i chaosem oraz nieustanne zmagania tych dwóch sił. Boski Panteon jest odbiciem tych zmagań, choć ludzie i innne rasy mogą bardziej przyziemnie definiować bogów jako "dobrych i złych", choć postawy te być może są tylko drugorzędne wobec podstawowej osi podziału.

Najbardziej rozpowszechnione wyznania Pogranicza przedstawiam poniżej. To 8 bóstw, po 4 z każdej "strony barykady", przy czym dwa z nich są bóstwami nieludzi (Kord i Grumsh).

Pelor - bóg urodzaju, słońca i płodności. Jego kult jest szczególnie rozpowszechniony wśród ludzi pracy i wieśniaków. Kapłan Pelora będzie mile widziany niemal wszędzie, gdzie się pojawi.
Alara - bogini wiedzy i nauki czczona bardziej wśród bogatszych i uczonych członków społeczności;
Remor - surowy (inni wolą powiedzieć okrutny i krwawy) bóg srogiej zimy i wojny. Obecny, ale nie powszechny na Pograniczu. Jego dzikość znajduje stosunkowo najmniejsze uznanie wśród cywilizowanych ludów.
Kord - najbardziej znane krasnoludzkie bóstwo. Bóg rzemiosła i patron tych, którzy poświęcają życie na doskonalenie praktycznych umiejętności. Znajduje także uznanie wśród ludzi, którzy czasem nazywają go Kored i określają jako brata Pelora. Lubiany.
Erebos/Dramai – Pan i Pani dzikiej przyrody. Dodałem ze względu na "profesje" Monaghana.


Poniższe bóstwa to przeciwna strona odwiecznych zmagań. Oczywiście jawne ich wyznawanie to proszenie się o kłopoty w większości cywilizowanych krain:
Grumsh - identyfikowany jako bóg orków i bóstwo lubujące się w rzezi i niszczeniu.
Cadaver - bóstwo śmierci i patron nieumarłych (ożywieńców), magii nekromantycznej.
Bane - pan wojny i podboju. W wielu aspektach uważany za bóstwo analogiczne do Grumsha.
Gadris - szalona patronka nieprzewidywalnego losu i niespodzianek. Powszechnie wierzy się, że wszelkie złe odmiany losu to efekt jej zainteresowania. "Gadris na ciebie spojrzała" - to znaczy po prostu, że miałeś pecha.


Referee

Offline

#3 2017-06-26 14:49:43

erachlin
Administrator
Dołączył: 2017-02-17
Liczba postów: 2,141
Windows 7Chrome 58.0.3029.110

Odp: Opis świata

"Dom Zły" czyli Stary Dwór na granicy bagien, w którym ponoć występowały dziwne zgromadzenia zwierząt.

PODZIEMIA:
38388187201_e0aee4d33c_o.jpgPodziemia Zła by Marcin Gawlik, on Flickr

26263050049_85da4b485d_o.jpg20171030_142657 by Marcin Gawlik, on Flickr

38260777581_0838ac4ab2_o.jpgDom Zły parter by Marcin Gawlik, on Flickr

38260777881_e6e886ba1b_o.jpgDom Zły I pietro by Marcin Gawlik, on Flickr


Referee

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot