Niestety, nikt nie powie Ci czym jest FluxBB - musisz go poznać sam!
Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
Zakładamy pewne uproszczenie. Przybyliście do Miasta Braeth w różnym czasie traktem z południa w poszukiwaniu przygód, poznaliście się i nie znacie dalszej okolicy poza miastem. Na początek zaledwie garść informacji.
Miasto Braeth (C8) - około tysiąca pięciuset mieszkańców, nominalnie część baronii Kord, faktycznie niezależne. Leży tuż na granicy dzikich terenów, niepodlegających żadnej nominalnej władzy. Znakiem miasta jest tarcza z czterema szachownicowymi polami, czerwono-biała, z kroczącymi gryfami na białych polach.
Lokalny władca nosi tytuł Lorda Regenta i nazywa się - Lord Mytrydar Rell
Miasto podzielone jest na dwie części wysokim wapiennym klifem (35-50m), który nie jest co prawda pionowy, ale mocno stromy. Do górnej części miasta (północnej) wiodą trzy drogi, a nad nią góruje kolejne wzniesienie, na którym położona jest Twierdza Lorda Mytrydale Rella. Klif jest także odpowiedzią na pytanie, dlaczego łodzi nie płyną dalej w górę Rzeki Gromu - woda spada tu trzystopniowym wodospadem. Na małej wysepce pośrodku stoi kamienny pomnik rycerza zwrócony w dół rzeki z uniesioną ręką. W północnej części miasta znajduje się most: solidne kamienne filary to na pewno robota krasnoludów, pozostała cześć to jakaś późniejsza ludzka doróbka.
Numery na razie ustalone:
(1) Wieża Czat - stoi na wyspie i aktualnie jest częściowo zrujnowana i niewykorzystywana od dawna.
(4) Zajazd Nentir - dobrej jakości lokal ze świetnym barem (dużo niezłych trunków).
(5) Brama Rycerska - pn brama do miasta
(6) Srebrny Jednorożec - najlepsza i najdroższa knajpa w Braeth (noc 2SZ)
8 - Zamek Mytrydala Rella
10 - Dom Słońca, Świątynia Pelora.
11 - Kupiec Gudmunsen i jego Kantor Bank
(15) Katakumby - w wapiennych skałach jest wiele jaskiń, które od wieków są wykorzystywane jako katakumby.
16 - Świątynia Alary
17 - Zagroda z wierzchowcami Lanara Tiltona. Większość trzymają w stadninie pod miastem, ale tutaj jest zawsze kilka zwierzaków - choć akurat na wasze
potrzeby nie było
18 - Brama Czarodziejów
19 - Importowane Towary Nerumara.
22 - Wieża Septarchy Ivarda (formalnie siedziba Kolegium Jaśniejącego Płomienia, ale w tej chwili jest tam tylko jeden mag z prawdziwego zdarzenia).
23 - Pijalnia Piwa Błękitny Księżyc
24 - Zbrojownia Teldorthana
26 - Zielony Market - spora łąka z największym rynkiem miasta
27 - Sklep Pani Nimeny. Największy sklep w Braeth.
28 - Szary Knur - wasza aktualna miejscówka
29 - Niskie Doki
30 - Aldus Kolekcjoner - nad 16 jest zagajnik a nad nim duzy budynek. Tak, to właśnie Aldus Kolekcjoner
Wokół miasta, w odległości do 10 km jest kilka podlegających mu wiosek (Skały, Szpony, Melick, Sybda, Wypalanki, Keroth).
Z miasta wiedzie szlak na zachód, w stronę gór Masywu Granicznego o krasnoludzkiego miasta Glauburg oraz drugi na południe, w stronę bardziej cywilizowanych obszarów Kord. W stosunkowo bliskiej odległości na południu znajduje się morze, skąd wywodzi się kilkoro z Was
Jeden heks to około 5 km od krawędzi do krawędzi. Znany jest tylko obszar blisko miasta, podróże i transport odbywają się głównie Rzeką Gromu (jednak głównie w dół, powyżej miasta ludzie stosunkowo rzadko się zapuszczają).
Wokół miasta są pola uprawne, a dalej dzikie łąki. W dole rzeki bagniska, na północy lasy.
W dużej odległości widać samotny masyw górujący nad równiną (H3) - Stanica.
09.09.192 by Marcin Gawlik, on Flickr
Braeth by Marcin Gawlik, on Flickr
mymap by Marcin Gawlik, on Flickr
Motte, miasto handlowe będące częścią LIgi Handlowej, zarządzanej przez Kolegium czyli najbardziej wpływowych mieszkańców miast Ligi. Obecnie w stanie wojny handlowe z Braeth po nałożeniu prawa składu i zablokowaniu ruchu kupców do Braeth wysokimi cłami. Jest ludniejsze niż Braeth, choć powierzchniowo mniejsze (ciasna zabudowa). Z ciekawszych i znanych wam miejscówek:
1. sklep alchemika Jubilusa;
2. Siedziba czarodzieja, bawidamka i biznesmena Gorazda - drużyna sprzedawałą w Braeth jego magiczny ekwipunek (z pominięciem blokady ;
3. Dom siostry Wiewióra.
Motte to już w zasadzie cywilizacja. Domyślnie dzicz i nieznane to WSCH, PN i PN ZACH.
Referee
Offline
Bogowie
Osią jest odwieczmy konflikt pomiędzy porządkiem i chaosem oraz nieustanne zmagania tych dwóch sił. Boski Panteon jest odbiciem tych zmagań, choć ludzie i innne rasy mogą bardziej przyziemnie definiować bogów jako "dobrych i złych", choć postawy te być może są tylko drugorzędne wobec podstawowej osi podziału.
Najbardziej rozpowszechnione wyznania Pogranicza przedstawiam poniżej. To 8 bóstw, po 4 z każdej "strony barykady", przy czym dwa z nich są bóstwami nieludzi (Kord i Grumsh).
Pelor - bóg urodzaju, słońca i płodności. Jego kult jest szczególnie rozpowszechniony wśród ludzi pracy i wieśniaków. Kapłan Pelora będzie mile widziany niemal wszędzie, gdzie się pojawi.
Alara - bogini wiedzy i nauki czczona bardziej wśród bogatszych i uczonych członków społeczności;
Remor - surowy (inni wolą powiedzieć okrutny i krwawy) bóg srogiej zimy i wojny. Obecny, ale nie powszechny na Pograniczu. Jego dzikość znajduje stosunkowo najmniejsze uznanie wśród cywilizowanych ludów.
Kord - najbardziej znane krasnoludzkie bóstwo. Bóg rzemiosła i patron tych, którzy poświęcają życie na doskonalenie praktycznych umiejętności. Znajduje także uznanie wśród ludzi, którzy czasem nazywają go Kored i określają jako brata Pelora. Lubiany.
Erebos/Dramai – Pan i Pani dzikiej przyrody. Dodałem ze względu na "profesje" Monaghana.
Poniższe bóstwa to przeciwna strona odwiecznych zmagań. Oczywiście jawne ich wyznawanie to proszenie się o kłopoty w większości cywilizowanych krain:
Grumsh - identyfikowany jako bóg orków i bóstwo lubujące się w rzezi i niszczeniu.
Cadaver - bóstwo śmierci i patron nieumarłych (ożywieńców), magii nekromantycznej.
Bane - pan wojny i podboju. W wielu aspektach uważany za bóstwo analogiczne do Grumsha.
Gadris - szalona patronka nieprzewidywalnego losu i niespodzianek. Powszechnie wierzy się, że wszelkie złe odmiany losu to efekt jej zainteresowania. "Gadris na ciebie spojrzała" - to znaczy po prostu, że miałeś pecha.
Referee
Offline
"Dom Zły" czyli Stary Dwór na granicy bagien, w którym ponoć występowały dziwne zgromadzenia zwierząt.
PODZIEMIA:
Podziemia Zła by Marcin Gawlik, on Flickr
20171030_142657 by Marcin Gawlik, on Flickr
Dom Zły parter by Marcin Gawlik, on Flickr
Dom Zły I pietro by Marcin Gawlik, on Flickr
Referee
Offline
Strony: 1